Per tal que s'apliqui la nova normativa el teletreball ha de suposar, com a mínim, el 30% de la jornada.
Aquest passat dimarts ha entrat en vigor la nova llei que regula el teletreball a l'estat espanyol.
Com a tret principal, hi ha d'haver un acord per escrit entre empresa i treballador, que conserva els mateixos drets que en una feina presencial. I perquè s'apliqui la llei, el teletreball ha de suposar, com a mínim, el 30% de la jornada, almenys durant 3 mesos.
Decisió voluntària
El teletreball és una opció voluntària per a les parts i caldrà exposar-ho per escrit, i en cap cas pot ser una causa que justifiqui un acomiadament o una modificació de les condicions laborals. Pel fet de ser voluntari, també és reversible.
És a dir, cap treballador pot ser acomiadat de manera justificada amb l'argument que no s'adapta bé al teletreball.
Qui es farà càrrec de les despeses?
A partir del mes de gener, les empreses hauran d'assumir una part dels costos que es generen per treballar fora de l'oficina. Unes quantitats que s'hauran d'establir per conveni, i que es tractaria del consum elèctric, la connexió a internet o la calefacció de casa.
La llei preveu que les empreses han de facilitar les eines i el manteniment que calgui per poder fer les tasques.
La resta de despeses es poden acordar a la negociació col·lectiva. Però la normativa no s'aplica a les feines que s'hagin de fer a distància per la Covid-19, tot i que l'empresa sí que ha de facilitar el material necessari.
Mateixos drets
Els treballadors que facin teletreball han de tenir els mateixos drets que els que treballen presencialment, i les mateixes condicions, com ara el salari, el temps de treball, la formació i la promoció professional.
Això vol dir que teletreballar no vol dir estar connectat permanentment a la feina.
L'empresa, per la seva banda, tindrà dret a controlar que el treballador compleixi amb les seves obligacions, com la jornada laboral i els objectius que s'hagin marcat.
Horaris i dret a desconnexió
S'haurà de registrar el temps de treball de manera acordada i l'empresa haurà de garantir que es limita l'ús de la comunicació empresarial durant els temps de descans.
A més, la nova llei distingeix entre treball a distància (treballar de forma regular des del domicili o lloc escollit pel treballador), teletreball (treballar a distància exclusivament o de manera prevalent amb sistema informàtic o telemàtic) i treball presencial (treballar a l'empresa o al lloc que digui l'empresa).
El passat 17 de març es va celebrar l’Assemblea General de l’Associació. La reunió va ser oberta a socis i no socis de les empreses ubicades als tres Polígons del municipi.
La situació epidemiològica del municipi determina l'adopció de mesures especials de contenció de l'activitat laboral i social per frenar la transmissió del virus Covid-19.
El Reial Decret Llei 26/2020, de 7 de juliol, publicat al BOE prorroga un seguit de mesures socials d’ajut aprovades en RD anteriors, alhora que inclou importants mesures per al transport.
Seguiment de les obres les quals s'espera que acabin abans de l'estiu.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes